Specialeuddannelsen i Almen medicin - Aarhus

Kursist login

Bemærk: Hvis du er underviser, skal du logge ind her.

For ALLE HU-læger i Videreuddannelsesregion Nord, som dækker hele RM & RN, foregår AL kursusaktivitet i Aarhus! Hvis kurser afvikles andre steder fremgår det af din oversigt.

Erstatningsdage

Hvis du vil finde erstatningsdage for kurser du mangler, kan du bruge vores kursusliste.

Tidspunkter

Formiddagsundervisning
kl. 08.30 – 11.30

Frokostpause
kl. 11.30 – 12.30

Eftermiddagsundervisning
kl. 12.30 – 15.30

Forplejning

Der vil være forplejning i form af morgenmad, frokost (en sandwich), kaffe/te og kage. Kursisterne sørger selv for at brygge kaffe/te i løbet af dagen. Man er velkommen til at tage madpakke med - der er køleskab!

Skal der tages specielle diæthensyn (læs intolerans/allergier) - SKRIV til kursuskoordinator HVER GANG du får en kurususreminder, så kan der tages hensyn til dette - skriv når du får reminder om kursus.

Kontakt os

Hovedkursusleder

Praktiserende læge
Marianne Thastum Vedsted

mtv@ph.au.dk

Sekretariat

Kursussekretær

Anni Veje Henriksen (anniveje@ph.au.dk)

Repræsentanter

Kursistrepræsentant
Charmilie Chandrabalan (charmilie17@gmail.com)

Underviserrepræsentant
Jette Kolding (jkk@dcm.aau.dk)

Praktiske forhold

Vi bor i Universitetsparken:

Specialeuddannelsen i almen medicin
Aarhus Universitet
Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, lokale 016
8000 Aarhus C
Tlf. 8716 7945

Hvor afholdes specialeuddannelsens kurser?

Næsten alle kurser foregår i egne lokaler i Universitetsparken - fast undtagelse er kurserne i bevægeapparatet, som foregår på MidtSim, i nærheden af Skejby Sygehus. Kig her for nærmere lokation

I den remindermail, som I modtager 14 dage før kursusdagen, vil der være angivet, hvor kurset holdes.

Indtil videre afholdes de fleste kurser i tidsrummet 09.00-15.00 - undtaget er kurserne i hud/allergi & øjen/øre-næse-hals, som afholdes i tidsrummet 08.00-16.00 samt etniske grupper & lægevagt, som afholdes i tidsrummet 8.00-15.00. Derudover kan der være ændringer i undervisningstiden pga. forskellige forhold. Tidsrummet for undervisningen vil fremgå af reminder, der kommer 14 dage før kurset afvikling samt evt. i mail udsendt af sekretær til hele holdet.

Brug for overnatning i forbindelse med kursus?

Det vil for nogle være muligt at få betalt en overnatning imellem to kursusdage. I givet fald skal det være hoteller, der er omfattet af statsaftalen - dette kan jeres lønkontor oplyse om.

Om vores hovedkursusleder

Praktiserende læge Marianne Thastum Vedsted

mtv@ph.au.dk

Marianne er ansat som hovedkursusleder for Specialekurset, hvor hun har det overordnede ansvar for planlægning og afvikling af kurset. Desuden er Marianne repræsenteret i DSAMs Uddannelsesudvalg og Kursusudvalg.

I samarbejde med kursuslederne ved Odense og København Universitet, underviserne, sekretariatet og Sundhedsstyrelsen, forsøger vi at skabe de bedste rammer for et inspirerende kursus med et højt fagligt niveau, således at kursisterne føler sig teoretisk godt klædt på til den mangfoldige hverdag som praktiserende læge.

 

Bliv underviser

Hvis du er interesseret i at blive tilknyttet som underviser i Specialeuddannelsen i almen medicin i København, er du velkommen til at skrive til Hovedkursusleder Marianne Thastum Vedsted, mtv@ph.au.dk

Du bedes vedhæfte dit cv.

Specialeuddannelsen i almen medicins kursusforløb består af 46 heldags- og halvdagskurser.

De fleste af disse undervises af en speciallæge sammen med en praktiserende læge.

Kurserne, opdelt alfabetisk efter emne, kan ses her: SPEAM > Kurser efter emne

Hvert kursus holdes omkring 4 gange pr. år, enten med fysisk fremmøde eller virtuelt på Zoom, og består af enten tre eller seks timer. 

Honoraret er fastsat af staten. Timesatsen pr. 01/04-2025 er på 1.937,17 kr.

Som udgangspunkt er aflønningsmetoden A-indkomst. Har du eget firma med et cvr.-nummer, kan du få dit honorar udbetalt på faktura. 

Kurserne evalueres af kursisterne, når deres deltagelse er registreret. Sundhedsstyrelsen modtager rapporter over evalueringerne.

Fase 3 Supervision

Fase 3 supervision er obligatorisk i både RM & RN.

Midt

Generelt

FASE 3 SUPERVISION I RM

Formål med Fase 3 supervisionsgrupperne
Deltagelse i supervisionsgrupper er beskrevet i målbeskrivelsen for specialeuddannelsen i almen medicin, som en obligatorisk uddannelsesaktivitet, der skal tilbydes ligestillet med de specialespecifikke teoretiske kurser, forskningstræning og de regionale temadage.

Du er ligesom andre fase-3 læger i den samme lægepraksis det sidste år af din speciallægeuddannelse. Du skal her tilegne dig de kompetencer og den robusthed, det kræver at være selvstændig praktiserende læge og overgå til at få egen praksis.

Vi ved, at deltagelse i en supervisionsgruppe skærper lægens professionalisme, ligesom det kan modvirke faglig ensomhed og udbrændthed.

Målet med supervisionen er, at understøtte din faglige og personlige udvikling.

Supervisionen giver mulighed for, at:

  • skabe tid og rum til at forstå kommunikationen - både verbalt og non-verbalt.
  • overveje alternativer – hvad kunne jeg have gjort anderledes?
  • erhverve perspektiv og planer – hvad gør jeg næste gang?
  • få indsigt i og udvikle/optimere egne reaktionsmønstre – hvad gør det ved mig og min patient? Hvorfor reagerer jeg, som jeg gør?
  • opnå indsigt og indlevelse i min patients emotionelle verden. Træne min empati
  • øge relationskompetencen – dvs. evnerne til at skabe og udvikle relationer
  • udvikle nye faglige kompetencer og styrke eksisterende
  • få hjælp til tydeliggørelse af opgaver og ansvarsområder
  • opnå forståelse af egne muligheder og begrænsninger
  • erkende, respektere og varetage egne behov i lægearbejdet og dermed forebygge nedslidning, stress og udbrændthed
  • bevare arbejdsglæden – med engagement og udvikling i arbejdslivet

Supervisionsrummet

Et trygt rum, hvor du kan få faglig sparring i forhold til de vanskeligheder, vi alle møder i arbejdet med patienter og samarbejdspartnere, og hvor du kan få hjælp til at arbejde mere effektivt.

I en supervisionsgruppe vil du kunne opleve, at når du fortæller om de ting, du synes er problematiske, giver du noget til gruppen, som inspireres og kan berette om lignende oplevelser. Kollegerne i gruppen og supervisor vil arbejde videre med sagen, og resultatet skulle gerne være, at du får nogle ideer om, hvad du kunne have gjort anderledes, uden at belastes med råd om hvad du ”burde have gjort”. Arbejdet i gruppen giver inspiration til dig og til de andre i gruppen til udvikling af personlig kompetence i kommunikation og problemhåndtering.

Således et udviklingslaboratorium /-værksted.

Vi ønsker, at du vil få en oplevelse af din supervisionsgruppe som et sted, hvor tvivl og usikkerhed bliver mødt med accept og interesse, hvor det er tilladt at prøve ting af – at formulere ”skøre tanker” og at dumme sig uden negative konsekvenser.

VELKOMMEN

Velkommen til Fase 3 Supervision i RM

Deltagelse i en sådan gruppe er en obligatorisk del af din speciallægeud-dannelse, og vi håber det må blive udbytterigt for dig!

Rammer
Der er i øjeblikket 7 supervisionsgrupper I Region Midt; Viborg, Herning, Silkeborg og Aarhus.

Supervisionsgrupperne består af 7 til 15 fase-3 læger, og grupperne ledes af erfarne almenmedicinere, der alle har arbejdet med supervision og/eller taget supervisor-uddannelser. Der vil være kaffe/the, vand og lidt frugt ved møderne.

Supervisionsgruppen mødes fortrinsvis den sidste onsdag i måneden kl 13.00-16.00 samt kl. 8.30-11.30 for et par grupper i Aarhus, i alt 10 gange om året. Der er løbende til- og afgang af fase 3 læger i gruppen. Der er mødepligt – men skulle du blive forhindret, bedes afbud meddelt til supervisor i din gruppe & sekretær Anni Veje Henriksen, anniveje@ph.au.dk.

Du vil løbende få mails fra Anni med oplysninger om din gruppe, din supervisor, mødetider og steder samt eventuelle ændringer i gruppemøderne.

Grundregler for supervisionsgruppen
Når man fremlægger et problem i en supervisionsgruppe, befinder man sig i en sårbar position. Det er vigtigt, at alle i gruppen husker det. Velmente råd er ofte ikke så anvendelige, men derimod er det vigtigt, at hver enkelt i gruppen byder ind med det, de selv føler, tænker eller ville gøre i en lignende problematik.

Der er tavshedspligt omkring de emner, der behandles under supervisionen, og efter afsluttet supervision tales der ikke mere om emnet – heller ikke i pausen.

Supervisionen kan tage udgangspunkt i en videooptagelse af en konsultation eller en mundtlig beretning om en konsultation - fra hukommelsen, så den emotionelle dimension kommer med. Der kan også superviseres i samarbejdsvanskeligheder eller klagesager, men ikke i personlige problemer. 

Praktisk omkring brug af video
Optagelser af video foretages via din mobil telefon og supervisionsportalen, som du skal oprettes til via PLOe:

https://laeger.dk/foreninger/plo-efteruddannelse/tilskud-fra-fonden/supervisionsportalen

Du skal sikre dig patientens accept af at optage konsultationen. 

Datoer 2025+ kontaktinfo supervisors

Aarhus 1 (Søren Guldager) -  KL. 8.30-11.30

Dato Specialeuddannelsens lokaler, AU
Torsdag den 30.1 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C

Torsdag den 13.3

Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 30.4 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 15.5 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 11.6 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 21.8 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 18.9 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 22.10 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 26.11 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 17.12 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
   
Aarhus 2 (Inge Isaksen)  - KL. 13.00-16.00
Dato Specialeuddannelsens lokaler, AU
Torsdag den 30.1
Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 13.3 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 30.4 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 21.5 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 11.6 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 28.8 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 18.9 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 22.10 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 26.11 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 17.12 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
   
Aarhus 3 (Søren Guldager)- KL. 13.00-16.00
Dato Specialeuddannelsens lokaler, AU

Torsdag den 30.1
Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 13.3 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 30.4 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
 Torsdag den 15.5 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 11.6 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 21.8 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 18.9 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 22.10 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 26.11 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 17.12 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
   
 Aarhus 4 (Helle Bondesen)  -  KL. 8.30-11.30
Dato  Specialeuddannelsens lokaler, AU
Torsdag den 30.1  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 13.3  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 30.4  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 21.5   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 11.6  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 21.8  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 18.9  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 22.10  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 26.11  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag en 17.12  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
   
Silkeborg Grp 1 (Anette Mønster) -KL. 13.00-16.00 
Dato

Hos Anette Mønster:

Torsdag den 9.1
Grønningen 16, 8600 Silkeborg
Torsdag den 13.3
Grønningen 16, 8600 Silkeborg
Onsdag den 30.4
Grønningen 16, 8600 Silkeborg
Onsdag den 21.5
Grønningen 16, 8600 Silkeborg
Onsdag den 11.6
Grønningen 16, 8600 Silkeborg 
Torsdag den 21.8 Grønningen 16, 8600 Silkeborg 
Torsdag den 18.9 Grønningen 16, 8600 Silkeborg 
Onsdag den 22.10 Grønningen 16, 8600 Silkeborg 
Onsdag den 26.11 Grønningen 16, 8600 Silkeborg 
Onsdag den 17.12 Grønningen 16, 8600 Silkeborg 
   
Silkeborg Grp 2 (Marianne T Vedsted) - KL. 13.00-16.00
Torsdag den 30.1 Vestergade 36, 8600 Silkeborg
Torsdag den 27.3
Vestergade 36, 8600 Silkeborg
Onsdag den 30.4 
Vestergade 36, 8600 Silkeborg
Torsdag den 22.5 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Onsdag den 25.6 Vestergade 36, 8600 Silkeborg
Torsdag den 21.8 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Fredag den 26.9 kl. 8.30-11.30 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Torsdag den 23.10 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Torsdag den 27.11 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Torsdag den 18.12 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
   
Herning (Helle Bondesen) - KL. 13.00-16.00
Dato Regionshospitalet Gødstrup
Onsdag den 29.1 Mødelokale K174 
Onsdag den 12.3 Mødelokale K174
Tirsdag den 29.4 Mødelokale K174
Onsdag den 28.5 Mødelokale K174
Torsdag den 12.6 Mødelokale K174
Onsdag den 20.8 Mødelokale K174
Mandag den 15.9 Mødelokale K174
Torsdag den 23.10 Mødelokale K174
Torsdag den 27.11 Mødelokale K174
Torsdag den 18.12 Mødelokale K174

 

I RM er der pt 5 supervisors og 7 grupper fordelt således:

Gruppe

Supervisor

E-mail

Mobil nr

Aarhus 1 + 3

Søren Guldager

soeren.guldager@dadlnet.dk 4030 6471

Aarhus 2

Inge Isaksen

ibitsch@hotmail.com

3177 1007

Silkeborg Grp 1 

Anette Mønster

anette.moenster@gmail.com

4048 4066

Silkeborg Grp 2

Marianne T. Vedsted

mtv@ph.au.dk

4088 4853

Herning + Aarhus 4

Helle Bondesen

helle.bondesen@dadlnet.dk

4026 7211

Datoer 2024 + kontaktinfo supervisors

Aarhus 1 (Søren Guldager) -  KL. 8.30-11.30

Dato Specialeuddannelsens lokaler, AU
Onsdag den 17.1 - 7.3 erstatning Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C

Torsdag den 8.2

Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 10.4 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 16.5 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 18.6 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 22.8 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 19.9 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 30.10 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 21.11 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 17.12 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
   
Aarhus 2 (Inge Isaksen)  - KL. 13.00-16.00
Dato Specialeuddannelsens lokaler, AU
Torsdag den 8.2
Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 7.3 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 10.4 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 16.5 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 18.6 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 22.8 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 19.9 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 5.11 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 21.11 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 17.12 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
   
Aarhus 3 (Søren Guldager)- KL. 13.00-16.00
Dato Specialeuddannelsens lokaler, AU
Onsdag den 17.1 - 7.3 -er statning Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 8.2 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 10.4 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 16.5 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 18.6 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 22.8 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 19.9 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 30.10 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Torsdag den 21.11 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 17.12 Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
   
 Aarhus 4 (Helle Bondesen)  -  KL. 8.30-11.30
Dato  Specialeuddannelsens lokaler, AU
Tirsdag den 16.1  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 7.2   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 9.4   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 29.5 -ændret fra 15.5   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Mandag den 17.6   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 21.8   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Tirsdag den 17.9   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 30.10  Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 20.11   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
Onsdag den 18.12   Ole Worms Allé 2, Bygning 1150, kælderen, 8000 C
   
Silkeborg Grp 1 (Anette Mønster) -KL. 13.00-16.00 
Dato

Adresse: Grønningen 16, 8600 Silkeborg

Tirsdag den 9.1 - GRP 1  Grønningen 16, 8600 Silkeborg
Onsdag den 10.1 - GRP 2  Grønningen 16, 8600 Silkeborg
Onsdag den 7.2
 
Tirsdag den 9.4 
 
Onsdag den 15.5
 
Tirsdag den 18.6
 
Torsdag den 22.8  
Torsdag den 19.9  
Onsdag den 30.10  
Torsdag den 21.11  
Onsdag den 18.12  
   
Silkeborg Grp 2 (Marianne T Vedsted) - KL. 13.00-16.00
Torsdag den 8.2 
Vestergade 36, 8600 Silkeborg
Onsdag den 10.4 
Vestergade 36, 8600 Silkeborg
Torsdag den 16.5 
Vestergade 36, 8600 Silkeborg
Mandag den 17.6 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Torsdag den 22.8 Vestergade 36, 8600 Silkeborg
Torsdag den 19.9 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Tirsdag den 5.11 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Torsdag den 21.11 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
Tirsdag den 17.12 Vestergade 36, 8600 Silkeborg 
   
Herning (Helle Bondesen) - KL. 13.00-16.00
Dato Regionshospitalet Gødstrup
Onsdag den 17.1 Mødelokale K174 
Torsdag den 8.2 Mødelokale K174
Onsdag den 10.4 Mødelokale K174
Torsdag den 30.5 - ændret fra 16.5 Mødelokale K174
Tirsdag den 18.6 Mødelokale K174
Torsdag den 22.8 Mødelokale K174
Torsdag den 19.9 Mødelokale K174
Tirsdag den 29.10 Mødelokale K174
Torsdag den 21.11 Mødelokale K174
Tirsdag den 17.12 Mødelokale K174

 

I RM er der pt 5 supervisors og 7 grupper fordelt således:

Gruppe

Supervisor

E-mail

Mobil nr

Aarhus 1 + 3

Søren Guldager

soeren.guldager@dadlnet.dk 4030 6471

Aarhus 2

Inge Isaksen

ibitsch@hotmail.com

3177 1007

Silkeborg Grp 1 

Anette Mønster

anette.moenster@gmail.com

4048 4066

Silkeborg Grp 2

Marianne T. Vedsted

mtv@ph.au.dk

4088 4853

Herning + Aarhus 4

Helle Bondesen

helle.bondesen@dadlnet.dk

4026 7211

Nord

Generelt


Her er en kort introduktion til supervisionsforløbet i Region Nordjylland i Kvalitetsenheden for almen praksis (Nord-KAP), og hvad det indeholder.

Fase 3 lægerne mødes 10 gange årligt. Hver gang af to timers supervision og en times undervisning. Der er to supervisionsgrupper.

Mødetidspunkterne:

09.00 - 11.00: Supervisionsgruppe 1
11.00 - 12.00: Fælles undervisning for begge supervisionsgrupper
12.00 - 14.00: Supervisionsgruppe 2

Grupperne vil skiftevis modtage supervision først (kl. 09.00) og sidst (kl. 12.00). Tina Molbo, der er ansvarlig for forløbet, vil informere dig om, hvilken gruppe du deltager i, og hvornår du skal møde de enkelte gange.

Supervisionen:

Formålet med supervision er:

1) at udvikle og videreudvikle lægens professionelle funktion.

2) at sikre, at patienten modtager en adækvat og forsvarlig behandling.

I supervisionsgruppen skiftes deltagerne til at fremlægge egne konsultationer. Det kan være i form af visning af en videooptaget konsultation eller i form af en mundtlig fremstilling af sagen, herunder årsag til henvendelse, konsultationsprocessen og gerne også med relevant anamnese og familiebaggrund og aktuel social situation. Undervejs eller efter fremlæggelsen af casen/konsultationen, drøfter gruppen konsultationen, alternative interventioner, diagnoser, etc.

Undervisningen:
Hver mødegang afholdes en times undervisning om et emne, der er relevant for almen praksis. Fortsætter arrangementet, udvikles et rul med ti undervisningsgange, der gentages således, at alle, der deltager i et år, kommer disse ti emner igennem.

 

Datoer for fase 3 supervision

AL supervision foregår på Hotel Scandic Øst, Hadsundvej 200, 92220 Aalborg Ø.

2024 

20. december

2025 - foråret

6. januar

11. februar

11. marts

7. april

6. maj

4. juni

 

Der afvikles to hold supervision samme dag - første hold kl. 9.00-12.00, andet hold kl. 11.00-14.00. I får besked af Claus Bendtsen Kongsgart, hvilket hold I skal have fase 3 supervision med.

Spørgsmål vedr. Supervision?

Kontakt:
Claus Bendtsen Kongsgart, Region Nordjylland Mennesker og Organisation
E-mail: claus.bendtsen@rn.dk/ - mobil 2553 2239